۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۱۲۰۶۰
افروز:

«دود و دم» جزء سنت های ایرانی نیست|خانواده بستر تربیت فرزند صالح برای جامعه

«دود و دم» جزء سنت های ایرانی نیست|خانواده بستر تربیت فرزند صالح برای جامعه
کارشناس مسائل خانواده با اشاره به آسیب های دود سیگار برای فرزندان جامعه، کشیدن سیگار را نوعی خودکشی تدریجی دانست و گفت: دود سیگار 2 هزار ماده سمی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، غلامعلی افروز کارشناس مسائل خانواده در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه خانواده تنها نهاد فطری، بی بدیل و جاودانه بشریت است، گفت: بر اساس روایات، محبوب ترین بنای هستی از منظر پیامبر گرامی اسلام(ص) نهاد خانواده است.

وی ادامه داد: خانواده بهترین بستر برای تربیت فرزندان خلاق، هوشمند و صالح برای آینده جامعه اسلامی است؛ والدین باید حقوق عاطفی فرزندان خود را به خوبی ادا کنند، زیرا فرزندان ما حق دارند که پدر و مادری مهربان و دوست داشتنی داشته باشند.

افروز تأکید کرد: فرزندان ما حق دارند در فضای پرنشاط خانواده تربیت شوند، فرزندان ما حق دارند در فضا و هوای پاک شهر تنفس کنند، فرزندان ما حق دارند که سر کلاس هایی حاضر شوند که معلمانی متبسم و دلسوز در آن به تدریس می پردازند.

کارشناس مسائل خانواده با تأکید بر اینکه دود سیگار 2 هزار ماده سمی دارد، ابراز کرد: باید در نظر داشته باشیم که جامعه را به صورتی کنترل کنیم که جوانان ما در معرض دود قلیان و سیگار قرار نگیرند، زیرا کسانی که سیگار و قلیان مصرف نمی کنند، اگر در معرض دود آنها هم قرار بگیرند باز هم مبتلا به بیماری های سرطانی و لوزالمعده شده و مرگ زودرس خواهند داشت؛ امروز افراد نباید در برخی رستوران ها به عنوان «رستوران سنتی» در معرض دود قرار بگیرند؛ ما به عنوان یک ایرانی باید بدانیم که سنت ما «دود و دم» نیست.

وی با اشاره به اینکه سیگارکشی نوعی خودکشی تدریجی است، خاطرنشان کرد: سیگار سبب ایجاد افسردگی و اضطراب شده و ضریب هوشی را کاهش می دهد؛ ایجاد اختلال در حافظه، مرگ زودرس، ضعف بینایی، ضعف در شنوایی، آسیب به تارهای صوتی، بیماری های لثه و دندان نیز از آسیب های در معرض دود سیگار قرار گرفتن است؛ زیبنده خانواده های ایرانی نیست که در یک رستوران سنتی غذا بخورند که دود قلیان و سیگار در آن رستوران فرزندانشان را به بیماری ها و مرگ زودرس مبتلا سازد.

افروز با بیان اینکه سیگار به عنوان آغاز کج روی جوانان محسوب می شود، اظهار داشت: سیگار مقدمه آلوده شدن افراد به هروئین، شیشه، کراک و ماری جوآنا است؛ برای اینکه سیگار ترک شود باید اراده فوق العاده استوار و انگیزه جدی داشته باشیم.

وی یادآور شد: نرمش، ورزش و تقویت مهارت های حرکتی سبب می شود تا افراد نسبت به سیگار و مواد مخدر احساس بی نیازی کنند./841/پ202/ق

گزیده از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 0
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
سلام
چرا این خبر در سرویس سیاسی منتشر شده است و به نظر می سه اگر از برچسب کارشناس مسائل خانواده استفاده می شد بهتر بود تا از برچسب خانواده
0
0